Helt ärligt?
Helt ärligt?
Det har tagit mig sisådär fyra-fem dagar att komma på något klämkäckt och informativt om stöd och bidrag för skogsbruk. Jag har vankat av och an, satt mig vid datorn, skrivit, raderat, stigit upp och skjutit på det här inlägget. För jag kan ju inte skriva om något jag inte vet någonting om, eller hur? Tills jag insåg precis vad jag skrev:
 
Jag kan ju inte skriva om någonting jag inte vet om. 
 
Så jag vänder på det istället:
 
Jag lär mig samtidigt som jag skriver om det!
 
För det som man måste ta i beaktande är att tåget går. I samma veva som jag vill bromsa upp tiden och få min egna betänketid hur jag ska få skogsbruket att bli som jag vill så behöver jag också inse att tiden räcker inte till om jag ständigt skjuter upp. Det är jävligt obekvämt och till och med obehagligt att veta att om jag inte hinner med "tåget" så är det ju försent ändå att kliva på om jag inte bestämmer mig just nu att ta mig i kragen och bena ut vad det är jag vill uppnå med skogsbruket och påminna mig själv att jag behöver inte kunna allt, bara om det som är relevant för mig.

Så snart, snart kommer ett inlägg om hur jag tänker kring stöd och bidrag och vilka frågeställningar som dyker upp.
(null)