Gör om, gör rätt!
Jag kunde inte låta bli och letade fram alla de böcker och kompendium från mitt försök att ta mig igenom Linnéuniversitetets utbildning  "Hållbart familjeskogsbruk". Fortfarande så skrattar jag lite för mig själv när nästan alla böcker (förutom två eller tre stycken) gjorde att jag backade vänligt men bestämt bakåt och tänkte "Vem tror jag att jag är som ska kunna bli skogsägare.." men insett att om jag börjar om och ser utifrån mina egna möjligheter och begränsningar så borde det bli rätt, eller har jag fel?
 Mitt senaste jobb i Stockholm hade jag många chefer. Vissa hade en teknik som var helt uppåt väggarna. Det var hänsynslöst, otaktiskt och utmattande och man gick på nålar om man gjorde något fel. Men så fanns det en person - gjorde man fel så var det så odramatiskt! Han kunde ge tillbaka ett arbete med sina kommentarer och sa:
Gör om, gör rätt.
Och så fortsatte han med sitt arbete och man gick tillbaka till skrivbordet för att korrigera. Så jäkla enkelt!
Så jag tänkte börja om igen - med en grundbok. Visserligen från 2011 men bättre det än ingenting alls!
(null)

(null)